بررسی مشخصات خودرو دیگنیتی/ آشنایی با یکی از جذاب ترین محصولات گروه بهمن

  • کد خبر : 3470
  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
بررسی مشخصات خودرو دیگنیتی/ آشنایی با یکی از جذاب ترین محصولات گروه بهمن
گروه بهمن به تازگی در راستای توسعه و ایجاد تنوع در سبد محصولات خود اقدام به معرفی دیگنیتی یک کراس اوور جذاب کرده است. خودرویی که حرف های زیادی برای گفتن در مقابل رقبای حتی وارداتی خود در بازار، خواهد داشت.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری ۳۶۰ اقتصادی با آغاز دور جدید تحریم‌ های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان، شرکت‌های خودروساز یک به یک از بازار کشور خداحافظی کردند. از شرکای اروپایی مانند پژو، رنو و سیتروئن گرفته تا برندهای ژاپنی مانند تویوتا و مزدا؛ اما چالش اصلی تحریم‌ها در دوره ترامپ خروج شرکت‌های چینی از بازار ایران بوده است. هایما، دانگ‌فنگ و چانگان ازجمله همین شرکت‌های چینی بودند که ساز سفر کوک کردند.

در این میان اتفاقی که برای گروه بهمن رخ داد به مراتب تلخ‌تر از سایر خودروسازان بود. چرا که این شرکت دو سویه از تحریم‌ها آسیب دید. در گام اول شاهد خداحافظی مزدا بود و در گام بعدی شاهد توقف همکاری با فاو (بسترن). با این حال کورسوی امید شرکای خارجی صنعت خودرو، بازگشت چینی‌ها در قالب جدید همکاری مشترک بوده است. دانگ‌فنگ که پیش از این با ایران خودرو همکاری می‌کرد، در بازگشت خود به ایران سبک جدیدی از همکاری را در پیش گرفت.

اکنون دانگ‌فنگ قراردادهای مستقلی را با شرکت‌های مختلف و به صورت انحصاری روی محصولات مشخص منعقد می‌کند؛ مانند پروژه SX5 و SX6 که با شرکت خودروسازی فردا انجام داده بود؛ اما جدیدترین حضور دانگ‌فنگ در ایران مربوط به همکاری با گروه بهمن می‌شود. این ۲ شرکت جدیدترین محصول خود به اسم Dignity را با حواشی فراوان به بازار کشور معرفی کرده‌اند.

بررسی طراحی

اگر هنوز هم جزو منتقدین خودروهای چینی هستید شاید با دیدن این خودرو در نظر خود بازنگری کنید. دیگنیتی زبان بصری بسیار پویا و منحصر به فردی دارد.

این را می‌شود به خوبی از روی جلوپنجره نقطه‌ای و در حال انعکاس آن متوجه شد. چراغ‌های باریک با یک ردیف نوار LED بالای آن سبک خاصی است که کمتر خودروساز چینی سراغ آن می‌رود. این نظم و هندسه مستطیلی را در قسمت پایین سپر و محل قرارگیری مه‌شکن‌ها هم قابل مشاهده است.

در نمای جانبی شیب انتهایی این خودرو تا حدودی ساختار کلی بدنه را شبیه به شاسی‌بلندهای کلاس کوپه کرده است. استفاده از فریم کروم دور پنجره‌ها و دستگیره‌های استیل جزئیات لوکس‌گرایانه دانگ‌فنگ را به نمایش می‌گذارد. نباید از این نکته غافل شد که رینگ‌های دیگنیتی با آن تریم مشکی یکی از مدرن‌ترین و چشم‌نوازترین مدل‌ها در نوع خود هستند.

در نمای پشتی شاید بیشترین اختلاف نظرها وجود داشته باشد. جایی که برخی معتقدند دانگ‌فنگ زیادی در آن اغراق کرده است و گروهی دیگر می‌گویند این فرم چراغ‌ها تلاش برای آینده‌نگری شرکت چینی بوده است. هرچه هست آنچه اینجا می‌بینیم نمایی قابل قبول خواهد بود.

داخل کابین اگرچه شاهد یک غافل‌گیری نیستیم ولی به وضوح می‌توان تلاش برای متفاوت بودن را لمس کرد. دست‌کم در قیاس با مدل‌های موجود در داخل کشور کابین دیگنیتی حرف‌هایی برای گفتن دارد. گرایش کنسول به سمت راننده و استفاده از ورق‌های مشکی و آلومینیومی براق سبک و سیاق خودروهای اروپایی را یادآور شده است. اگرچه انتظار می‌رفت در قسمت آمپرهای پشت فرمان به جای استفاده متعدد از عقربه‌های مکانیکی کمی هم المان‌های دیجیتالی را می‌دیدیم.

بررسی آپشن‌ها

علیرغم لیست بلندبالای دیگنیتی نبود برخی امکانات مانند کیسه‌های هوای پرده‌ای، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، جلو آمپر دیجیتال، رادار نقطه کور، رادار خطی، حافظه تنظیمات صندلی راننده و… باعث شده تا کراس‌اوور جدید گروه بهمن در بعضی از رقابت‌ها از خودروهایی مانند SWM G01، چری تیگو ۷، هاوال H2 و… عقب‌تر باشد.

در ادامه با مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو آشنا می‌شوید.

• استارت دکمه‌ای
• ترمز پارک برقی / اتوهلد
• تنظیم برقی آینه‌های جانبی با گرمکن
• تهویه اتومات با دکمه‌های لمسی و دریچه عقب
• چراغ LED جلو و عقب
• چراغ بدرقه
• چراغ جلو با تنظیم اتومات ارتفاع نور
• چراغ دی لایت و اتو لایت
• چراغ مه شکن جلو و عقب
• خروجی برق ۱۲ ولت
• درب باک برقی
• دوربین ۳۶۰ درجه‌ای پارک
• دوربین عقب
• دوربین فیلم‌برداری جلو (Dash Cam)
• رینگ ۱۸ اینچ آلومینیومی
• سانروف و پانوراما
• سنسور باد تایر
• سنسور باران
• سنسور پارک جلو و عقب
• سه حالت رانندگی (نرمال، اسپرت، زمستانی)
• شش اسپیکر
• شش ایربگ
• شیشه بالابر آتنی ترپ
• شیشه دودی عقب
• صندلی ۶ حالته برقی راننده
• صندوق برقی
• فرمان چرمی به دکمه‌های کنترلی
• کروز کنترل
• کمربندهای پیش کشنده در جلو
• کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)
• کنترل سرعت در سرازیری (HDC)
• کنترل کشش / کنترل پایداری
• مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی لمسی
• نویگیشن
• ورود بدون کلید

بررسی مشخصات فنی

دانگ‌فنگ ix5 یا همان دیگنیتی پرایم گروه بهمن تنها با یک پیشرانه عرضه می‌شود. قوای محرکه‌ای ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور. این ترکیب موتوری نمی‌تواند برگ برنده جذابی برای محصول جدید گروه بهمن در بین سایر رقبای هم‌وطن باشد. اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد از سال جاری میلادی دانگ‌فنگ مدل جدید این خودرو با پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ که ۲۲۷ اسب‌بخار قدرت دارد را نیز روانه میدان می‌کند.

وظیفه انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ‌های جلو را یک جعبه‌دنده CVT بر عهده دارد. این جعبه‌دنده اتوماتیک نسل سوم CVT ها به حساب می‌آید که چند وقتی است در گروه DFM برای محصولات سواری استفاده می‌شود. معمولاً جعبه‌دنده‌های CVT نسل ۳ سرعت عمل بیشتری را نسبت به نسخه‌های قدیمی دارند و از سویی صدای کمتری را هم تولید می‌کنند. با وجود مصرف سوخت میانگین ۷.۳ لیتری آن باک سوختی ۵۸ لیتری برایش در نظر گرفته شده که شاید در پیمایش‌های طولانی کمی مشکل‌ساز شود. علیرغم اینکه طراحی محصول فوق نمای بزرگی به آن بخشیده است ولی طول، عرض و ارتفاع ۴.۶۸، ۱.۸۶ و ۱.۶۴ متری این شاسی‌بلند نشان می‌دهد که با یک کراس‌اوور سایز متوسط روبرو شده‌ایم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://360eghtesadi.ir/?p=3470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.