بررسی مشخصات جک T8 / آشنایی با قد بلند خشمگین کرمان موتور

  • کد خبر : 3320
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
بررسی مشخصات جک T8 / آشنایی با قد بلند خشمگین کرمان موتور
به تازگی جدیدترین محصول کرمان موتور که خودرویی است در کلاس پیکاپ‌ها، راهی خیابان شده است. جک T8 یا با اسم دقیق‌ترش KMC T8 امیدوار است بتواند خلأ عظیم در بازار وانت‌های سایز بزرگ را جبران کند.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری ۳۶۰ اقتصادی با خروج آمریکا از برجام بسیاری از شرکت‌های خارجی بار سفر از ایران بستند. از این میان خروج گسترده شرکت‌های خودرویی، بزرگ‌ترین ضربه را به صنعت و بازار خودرو وارد کرد.

یکی از قدیمی‌ترین برندهای فعال در ایران هیوندای بود که طی این سال‌ها همکاری نزدیکی را با کرمان موتور عملی کرده بود. از هیوندای آوانته تا هیوندای ورنا، همگی خودروهایی خاطره‌انگیز برای مشتریان داخلی بودند.

فاز جدید همکاری هیوندای با کرمان موتور، مونتاژ محصولات مدرن مانند i20، اکسنت و حتی شاسی‌بلند محبوب سانتافه بود؛ اما همانطور که گفته شد، تحریم‌های جدید آمریکا که ناشی از خروج این کشور از برجام بود، هیوندای را نیز قربانی کرد.

بیشتر خوانید:

بررسی مشخصات SWM G05/ آشنایی با شاسی ‌بلند ۷ نفره چینی

بررسی طراحی جک T8

بعد از این اتفاق کرمانی‌ها رویکرد جدیدی به سمت خودروهای چینی داشتند. همکاری با لیفان و جک در راستای همین استراتژی بود. در سال ۹۷ خانواده جدید این برندهای چینی شامل شاسی‌بلندهای لیفان X70 و X7 می‌شدند. کمی بعد دیگر برند یعنی جک نیز محصولات جدیدی مانند S7 و دو پیکاپ T6 و T8 را برای انجام تست‌های مربوطه وارد کشور کرد. از تمام این گزینه‌ها شانس با جک T8 بیشتر یار بود چراکه فرصت مونتاژ و عرضه در بازار را پیدا کرد.

کی‌ام‌سی T8 که در حقیقت برند ایرانی ‌شده جک است، از زبان بصری خاص پیکاپ‌های سایز بزرگ استفاده می‌کند؛ یعنی بهره‌گیری از جلوپنجره وسیع با بدنه‌ای عضلانی و البته سیستم تعلیقی که ارتفاعی بلندتر از سایر نمونه‌ها دارد.

در نمای جلویی T8 می‌توان هماهنگی منطقی بین چراغ‌های اصلی، LED نور روز و البته مه‌شکن‌های زیر سپر مشاهده کرد.

برجستگی‌های روی کاپوت نیز به ابهت آن افزوده است. در نمای پشتی نیز می‌توان چراغ‌های عمودی بزرگ تمام LED را مشاهده کرد که به خوبی از طراحی مستقل استفاده کرده است.

خبر خوب برای مشتریان خاص T8 کفپوش محافظ برای قسمت بار است. با این حال در فضای داخلی انتظار می‌رفت شاهد خلاقیت بیشتری باشیم. اگرچه چهره این خودرو حس و حالی امروزی دارد ولی کابین آن الگویی منسوخ را رعایت می‌کند؛ یعنی همان فرمان سه تکه ساده با پشت آمپر ساده و یک نمایشگر مرکزی که معمولی‌تر از اغلب رقبای دیگرش است. حتی از نظر تعدد دکمه‌ها و کلیدها نیز نمی‌توان روی T8 حساب خاصی باز کرد. این چیزی نیست که مشتری امروزی را ترغیب به خرید کند.

پلاستیک خشک در بسیاری از بخش‌ها دیده می‌شود که می‌تواند موجب کاهش رضایت‌مندی مشتریان شود؛ اما به هر حال استفاده از پلاستیک‌های خشک در محصولات چینی امری دور از ذهن و غیرعادی به شمار نمی‌آید. از طرف دیگر به واسطه فاصله محوری ۳۰۹۰ میلی‌متری شاهد محیطی جادار و راحت هستیم که محدودیت چندانی برای سرنشینان در ردیف عقب خود به وجود نمی‌آورد. فضای بار این وانت پیکاپ نیز به نسبت وسیع بوده و حدود ۸۴۰ کیلوگرم بار را می‌توان با این خودرو حمل کرد.

بررسی آپشن‌های جک T8

لیست امکانات این پیکاپ چینی می‌تواند بسیاری از نواقص ظاهری آن را چشم‌پوشی کند. البته باید اعتراف کرد که اکثر پیکاپ‌هایی که تاکنون به بازار کشور عرضه شده‌اند، خودروهایی ساده هستند و امکانات رفاهی رنگارنگی را در این خودروها نمی‌توان دید. با این وجود، این خودرو نسبتاً پرآپشن ظاهر شده و از این نظر، بیشتر شبیه به یک شاسی‌بلند نیمه‌لوکس است.
• استارت دکمه‌ای
• ایزوفیکس
• بلوتوث
• ترمزهای ABS به همراه EBD و ترمز کمکی
• تنظیم برقی آینه جانبی با گرم‌کن
• تنظیم دو حالته فرمان
• تهویه دستی
• چراغ دی لایت و اتولایت
• چراغ زنون جلو و LED عقب
• چراغ مه شکن جلو و عقب
• دو ایربگ
• دوربین عقب
• سنسور باد تایر
• سنسور عقب
• سیستم پخش MP5 با ۶ اسپیکر
• سیستم محرکه دو دیفرانسیل
• صندلی ۴ حالته دستی سرنشین جلو
• صندلی ۶ حالته دستی راننده
• فرمان هیدرولیک با روکش چرم و دکمه‌های کنترلی
• قفل برقی دیفرانسیل
• کروز کنترل
• کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)
• کنترل کشش / کنترل پایداری
• ورود بدون کلید

بررسی مشخصات فنی جک T8

درباره مشخصات فنی این خودرو یک خبر خوب و یک خبر بد داریم. خبر خوب اینکه پیشرانه آن از نوع توربوشارژ انتخاب شده ولی خبر بد این است که جعبه‌دنده فقط گزینه دستی دارد. اگرچه هنوز هم چینی‌ها نتوانسته‌اند آنطور که باید و شاید از فناوری توربوشارژ بهره بگیرند.

چراکه بیرون کشیدن ۱۷۴ اسب‌بخار از یک پیشرانه ۲ لیتری تقویت‌شده چندان رضایت‌بخش نیست. البته نباید از وزن بسیار بالای حدود ۲ تنی آن غافل شویم که بخش عمده‌ای از بازده قوای محرکه را از بین می‌برد. برای چنین خودرویی رسیدن به سرعت نهایی ۱۵۰ کیلومتر در ساعت کافی به نظر می‌رسد.

استفاده از لاستیک‌های ۲۶۵.۶۰ میلی‌متری ۱۸ اینچی می‌تواند نشانه خوبی درباره قابلیت‌های آفرود این خودرو باشد.

خودروی پیکاپ T8 در ابعاد و اندازه خود با طول کلی ۵۳۲۵ میلی‌متر، عرض ۱۸۸۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱۸۳۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۳۰۹۰ میلی‌متری ساخته شده است و همین موضوع باعث شده تا قسمت باری به طول ۱۵۲۰ میلی‌متر، عرض ۱۵۲۰ میلی‌متر، ارتفاع ۴۷۰ میلی‌متر و ظرفیت بار مجاز ۸۴۰ کیلوگرمی به دست بیاید.

رقبای جک T8

نسخه‌های مختلف جک T8 در بازار چین، ۹۰ هزار تا ۱۴۰ هزار یوآن قیمت دارند که معادل ۱۳ هزار تا ۲۰ هزار دلار است. با این اوصاف، اگر هزینه اولیه برای نسخه‌های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل بنزینی مونتاژ ایران را ۱۶ هزار تا ۱۸ هزار دلار در نظر بگیریم، پیش‌بینی قیمت احتمالی این خودروها در بازار کشورمان، حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود. البته می‌توان امیدوار بود که نسخه تک‌دیفرانسیل دیزلی با قیمتی پایین‌تر عرضه شود.

از آنجایی که بازار پیکاپ‌های سایز بزرگ در ایران به شدت کم ترافیک و خلوت است، می‌توان به راحتی پیش‌بینی کرد که جک T8 در مقابل خود فوتون تونلند ایران‌خودرو دیزل، پیکاپ ریچ شرکت زامیاد، پیکاپ کاپرا ۲ گروه بهمن و البته جدی‌ترین رقیب یعنی آسنا از شرکت آمیکو را خواهد دید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://360eghtesadi.ir/?p=3320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.